مقالات ویرا صنعت

چرا دریل سوراخ نمی کند

چرا دریل سوراخ نمیکند

دریل یکی از کاربردی‌ترین ابزارهایی است که امروزه از آن در صنایع متنوع و ی حتی منازل مورد استفاده قرار می‌گیرد. این ابزار کاربردی در برخی از موارد ممکن است با خرابی‌های متنوعی رو به رو شود که باعث کاهش عملکرد دستگاه شود. اگر با دریل خود در حال فعالیت هستید و متوجه کار نکردن به خوبی دریل خود می‌شوید و متوجه می‌شوید که دریل به خوبی کاشی و یا دیوار را سوراخ نمی‌کند، تا انتها همراه ما باشید تا دلایل سوراخ نکردن دریل را برای شما شرح دهید. چرا دریل دیوار و یا کاشی را سوراخ نمی‌کند؟ علت سوراخ نکردن دریل چیست؟ تمامی این سؤالات در این مقاله به صورت کامل پاسخ داده شده‌اند.

 

انواع دریل

علت سوراخ نکردن دریل

دریل یک ابزار بسیار پرکاربرد در حوزه سوراخ کاری است که دارای مدل‌های متنوع برقی و شارژی می‌باشد. امروزه از انواع دریل‌ها برای سوراخ کاری بر روی مصالح متنوع ساختمانی و حتی غیر ساختمانی اعم از فلز، چوب، بتن و.. استفاده می‌شود. دریل با مکانیزم تبدیل انرژی الکتریکی به چرخشی تولید شده است که بر اثر این نیرو چرخشی می‌توان سطوح متنوع را به راحتی سوراخ کرد.

اما در برخی از موارد در هنگام کار با این دستگاه متوجه سوراخ نشدن سطوح توسط دستگاه می‌شوید. با دانستن دلایل سوراخ نکردن دریل شما می‌توانید از برو این مشکل جلوگیری کنید و به سراغ عیب یابی دقیق‌تر دستگاه بروید.

مهم‌ترین دلایل سوراخ نکردن دریل

برخی از اصلی‌ترین دلایل سوراخ نکردن دریل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • استفاده از مته نامناسب

به این نکته توجه داشته باشید مته‌های دریل با توجه به جنس تشکیل دهنده آن‌ها برای یک نوع متریال خاصی طراحی شده‌اند. در هنگام کار کردن با دریل با توجه به طراحی مته‌ها باید در هنگام سوراخ کاری از بهترین نوع مته استفاده کنید. مته دارای انواع بسیار تنوعی اعم از مته‌های چوب، فلزی، بتنی و مصالح ساختمانی و… هستند. در صورت انتخاب اشتباه با سوراخ نکردن دریل رو به رو خواهید شد.

  • نحوه قرار گرفتن مته

از دیگر دلایل سوراخ نکردن دریل می‌توان به نحوه قرار گیری نادرست مته اشاره کرد. برای ایجاد سوراخ مورد نظر شما باید مته را در حالت مناسب و درستی قرار دهید. به این نکته توجه داشته باشید مته باید به خوبی در داخل سه نظام محکم شده باشد.

  • فشار بیش از حد

از دیگر مواردی که می‌تواند باعث بروز سوراخ نکردن دریل شود آن است که کاربرد به دستگاه فشار بیش از اندازه وارد کرده است و با در حالت اشتباه آن را در دست گرفته است. این امر تنها باعث شکسته شدن مته شده و مته در داخل قطعه گیر خواهد کرد.

  • خرابی دریل

خراب بودن دستگاه دریل یکی از اصلی‌ترین دلایل سوراخ نکردن دریل می‌تواند باشد. این خرابی می‌تواند در زمینه‌های متنوعی اعم از خرابی سه نظام، تاب داشتن سه نظام، اتصالی در سیستم برقی، اتمام زغال دریل و… باشد.

  • عدم تنظیم جهت دور

بدون شک می‌دانیم که سوئیچ تغییر وضعیت چپ گرد و راست گرد در تمام دریل‌ها وجود دارد. عدم تنظیم مناسب جهت دور می‌تواند دلیل بروز این مشکل باشد.

  • عدم استفاده توان مناسب از دریل

استفاده از توان و قدرت نامناسب از دریل نیز از دیگر دلایل بروز مشکل سوراخ نکردن دریل می‌تواند باشد. بدون شک می‌دانیم که توان کم دستگاه نمی‌تواند مصالح سخت بنایی اعم از بتن و… را سوراخ کند.

  • وجود فلز در دیوار

این اتفاق به ندرت بروز پیدا می‌کند، اما غیر ممکن نیز نمی‌باشد. گاه ممکن است در هنگام سوراخ کردن دیوار به نبشی، فلز، میل‌گردهای بتن و قسمت‌های از قاب پنجره برسید که باعث بروز مشکل سوراخ نکردن دریل می‌شود.

برای آن که شما در هنگام استفاده از دریل با مشکلاتی اعم از سوراخ نکردن دریل مواجه شوید مواردی وجود دارد که با رعایت آن‌ها می‌توانید تا حد امکان از بروز این مشکل جلوگیری کنید. این موارد به شرح زیر هستند:

  • استفاده از مته مناسب
  • درست قرار دادن مته داخل سه نظام
  • گرفتن دریل در زاویه ۹۰ درجه
  • جلوگیری از فشار زیاد به دریل

دریل

چرا دریل شارژی سوراخ نمی‌کند

دریل شارژی نیز مانند دیگر انواع دریل می‌تواند با مشکلاتی اعم از سوراخ نکردن دریل رو به رو شود. دلایل این مشکل به شرح زیر خواهد بود:

  • استفاده از مته نامناسب

اصلی‌ترین دلیل بروز سوراخ نکردن دریل شارژی عدم استفاده از مته‌های مناسب می‌باشد. شما در هنگام کار با دریل شارژی باید از مته‌های مخصوص دیوار و یا مصالح ساختمانی استفاده کنید.

  • عدم تنظیم دریل به حالت مناسب

از دیگر دلایل بروز این مشکل عدم تنظیم بودن دستگاه می‌باشد. به صورت کلی دریل شارژی در دو حالت سوراخ کاری ساده و چکشی قابل استفاده می‌باشد. برای استفاده از دریل شارژی برای سوراخ کردن مصالح بنایی حتماً حالت دریل را باید در حالت چکشی قرار دهید. این حالت با ایجاد ضربه‌های عمودی و پشت مته باعث سوراخ کاری مناسب می‌شود.

  • کیفیت و ویژگی‌های مته

به این نکته توجه داشته باشید در صورتی که شما قصد رو به رو شدن با مشکل سوراخ نکردن دریل شارژی را ندارید حتماً برای کاربردهای خانگی از مته الماسی با قطر 7 میلی متر و طول 100 میلی متر استفاده کنید.

  • فشار و سرعت مناسب

برای داشتن نتایج مناسب در هنگام کار کردن با دستگاه دریل شارژی شما باید فشار و سرعت مناسبی را تنظیم کنید.

با توجه به دلایل سوراخ نکردن دریل شما به راحتی می‌توانید با رعایت آن‌ها از بروز این مشکل جلوگیری کنید.

دلایل متنوعی وجود دارد که می‌تواند باعث بروز مشکل سوراخ نکردن دریل شود. برخی از اصلی‌ترین دلایل می‌توان به عدم استفاده از مته‌های مناسب در هنگام کار، عدم تنظیم جهت دور مناسب، داشتن فشار نامناسب و… اشاره کرد. با دانستن دلیل اصلی بروز این مشکل به راحتی می‌توانید از بروز سوراخ نکردن دریل در انواع دستگاه‌های دریل جلوگیری کنید.

شما میتوانید انواع دریل را در سایت ویرا صنعت مشاهده کنید

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *