مقالات ویرا صنعت

معرفی انواع ابزارآلات برقی + کاربرد ابزارهای برقی

انواع ابزار برقی

ابزارآلات برقی جز پرکاربردترین ابزارهای به کار رفته در صنایع مختلف هستند. ابزارهای صنعتی معمولاً به دو دسته برقی و شارژی تقسیم می‌شود که هر یک از آن‌ها مزایای به خصوص خود را دارند. این را نیز به خاطر داشته باشید که همیشه داشتن ابزارهای برقی خوب در زندگی روزمره بسیار به کارتان خواهد آمد. همچنین اغلب استفاده زا ابزارآلات برقی باعث سریع‌تر شدن و راحت‌تر شدن کارهایتان می‌شود. فرقی ندارد، ابزار برقی چه در کارگاه‌های بزرگ و چه در خانه به کار افراد می‌آید. در معرفی انواع اقسام ابزارآلات شارژی و برقی می‌توان به یک سری تفاوت‌ها در میان آن‌ها پرداخت.

انواع ابزارآلات برقی

در زمان خریداری ابزاری برقی و یا شارژی ممکن است با طیف گسترده‌ای از این ابزارها روبه‌رو شوید، از میان برندهای زیادی که در بازار موجود است بایستی یکی از بهترین برندها را برای استفاده برگزینید. اگر این برایتان سؤال باشد که ابزار برقی بهتر است یا شارژی باید در پاسخ به آن گفت که هرکدام از آن‌ها می‌تواند کارایی مناسبی را برای شما به ارمغان بیاورد.

معرفی دریل:

حتماً تا کنون یک بار هم که شده نام دستگاه دریل را شنیده آید و با آن آشنایی نسبی دارید. دریل ابزاری است که می‌تواند به صورت دستی و یا الکتریکی باشد و ضمن سوراخ کردن سطوح مختلف به کار می‌رود. از جمله اشیایی که می‌توان به وسیله دریل سوراخ کرد شامل فلز، چوب، بتن و غیره است و همچنین برای کارکرد بهتر دریل باید از مته مناسبی استفاده شود.

علاوه بر سوراخ کاری امروزه از دریل برای اضافه نمودن قطعات دیگر نیز استفاده می‌شود. همچنین امکانات دیگری چون ساییدن، عمودبر، گردبر و غیره نیز دارد، اگر چه بهتر است برای هر کاری از ابزار مناسب همان کار استفاده کنید. اگر قصد خرید دریل را دارید، ‌باید قبل از آن با معرفی انواع دریل‌هایی که در بازار وجود دارد آشنا حداقلی داشته باشید.

دریل‌ها با توجه به کارایی که دارا هستند، در شکل و اندازه‌های متنوع و با مزایا و معایب مختلف تولید می‌گردند. برای برخی از کارهای خانگی همانند نصب پرده، ‌نصب لوستر، تابلو و غیره بایستی دریل به‌خصوص به کارهای سبک را خریداری کنید. به همین ترتیب هرچه سطح مورد نظر دچار تغییر شود و به سمت سخت‌تر شدن حرکت کند، باید دریلی با قدرت بیشتر را تهیه کرد.

توجه داشته باشید که دریلی که می‌خرید به اندازه و وزن آن نیز توجه کنید، زیرا ساختار و وزنی که دارد می‌تواند پس از مدتی استفاده مردن موجب خسته شدن دستانتان شود.

در نتیجه منجر به آن می‌شود که تمرکز لازم برای سوراخ کاری را از دست بدهید. پس به شما توصیه می‌کنیم تا با توجه به نیازهای خود دریلی مناسب تهیه کنید.

معرفی انواع ابزار دریل

در ادامه به معرفی انواع دستگاه دریل میپردازیم:

دریل برقی:

این نوع دریل‌ها جزء ابزارآلات برقی به حساب می ایند و اکثرا برای بهره وری های طولانی مدت می‌توانند مورد استفاده قرار می بگیرند. همچنین این دریل‌ها سیم هم دارند. به این معنا که زمان کار نیازمند هستند تا به منبع برق متصل شوند.

قابل ذکر است که توان دریل باسیم با وات نشان داده می‌شود. همچنین هرچه این عدد بالاتر باشد دریل برای استفاده در سطوح سخت همانند مصالح ساختمانی و دیوار مناسب‌تر خواهد بود؛ درحالیکه برای سطوح ضعیف بایستی دریل با توان کمتر انتخاب کنید.

این دریل‌ها از سیم های بلندی برخوردار هستند که گاهی وقت‌ها امکان دارد جایی گیر کنند و موجب بروز حوادثی شوند پس در هنگام کار با دریل برقی حواستان به سیم بلند آن نیز باشد.

اگر بخواهیم به برخی از مزایا و معایب دریل‌های برقی بپردازیم باید گفت که از مزایا دریل برقی عدم نیاز آن‌ها به باتری و یا از دست دادن تایم برای شارژ باتری است.

همچنین از وزن مناسبی برخوردار هستند و می‌توانند برای طولانی مدت مورد استفاده قرار گیرند. علاوه بر این برای سوراخ کاری انواع سطوح نیز قادر به استفاده از این دریل هستیم.

همچنین برخورداری از سیم و نزدیک بودن شما به منبع برق ممکن است از معایب دریل برقی محسوب شود. از همین رو اگر نیاز به جابه‌جایی در هنگام کار داشته باشید،‌ دریل برقی مناسب شما نیست.

معرفی فرز:

 یکی از انواع پرکاربردترین ابزارآلات را می‌توان فرز نام گذاری کرد، هر چند شاید نام آن را تا کنون نشنیده باشید، اما این ابزار می‌تواند کاربردی باشد. انواع آن شامل مینی فرز، فرز مینیاتوری، فرز انگشتی، فرز سنگ‌بری و آهنگری و غیره می‌باشد.

در واقع فرز ابزاری برای پولیش، صیقل سطوح، حکاکی، برش، زدودن زنگ زدگی و همچنین شکل دادن می‌باشد. از انواع فرزها می‌توان در طیف گسترده‌ای از مشاغل بهره برد.

به‌خصوص از مشاغل فنی و صنعتی در ابعاد بزرگ گرفته تا مشاغل ظریف و کوچک هنری و البته پزشکی. از جمله قابلیت‌های فرز، عملکرد مناسب بر سطوح متنوع همچون چوب، سنگ، فلز، سرامیک و غیره می‌باشد. اغلب این ابزارآلات کارآمد، برای آسانی کاربر در محیط‌های متنوع، در حالت بادی، شارژی و برقی نیز تولید می‌گردند.

معرفی اینورتر جوشکاری

با توجه به اینکه عملیات جوشکاری فقط در یک مرحله انجام نشده و نیاز به طی کردن چندین مرحله به روش‌های مختلف دارد، انواع دستگاه جوش به وجود آمده تا با در نظر گرفتن موضوعاتی همچون مهارت جوشکار، قطعه کار، موقعیت مکانی، بودجه و غیره دستگاه مورد نظر برگزیده شود.

از جمله دیگر کارآمدترین ابزارآلات برقی را می‌توان دستگاه جوش نام برد. این دستگاه وسیله‌ای است برقی و برای اتصال یافتن دو فلز به همدیگر دارای کاربرد است. همچنین امروزه نیز با پیشرفت ساخت انواع طیف‌های گسترده از هر وسیله‌ای انواع دستگاه جوش نیز به وجود آمده و هرکدام کاربرد خاصی را برای خود دارد.

یکی از انواع دستگاه‌های جوشکاری، جوشکاری با ترانس‌های قدیمی می‌باشد، در واقع دستگاه جوش ترانسفورماتوری یکی از انواع دستگاه جوشکاری است.

این دستگاه از جمله ساده‌ترین نوع دستگاه جوش می‌باشد که برای افزایش یا کاهش ولتاژ از آن استفاده می‌گردد. در این دستگاه به ولتاژ پایین و شدت جریان بالا نیاز داریم و مقدار ولتاژ در آن حدود ده تا پنجاه ولت در نظر گرفته شده است. شدت جریان الکتریکی پنجاه تا چهارصد آمپر می‌باشد. در ساختار دستگاه جوش ترانسفورماتوری از دو سیم پیچ اولیه و ثانویه استفاده می‌کنیم. ترانسفورماتورهای این دستگاه به دو شکل ساده و پیچیده طراحی گردیده‌اند که در شکل ساده آن می‌توان از باطری ماشین نیز استفاده نمود.

ابزارآلات برقی بسیاری وجود دارد که هرکدام در موقعیت‌های مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرند، از جمله دیگر آن‌ها می‌توان به درخت بر، انواع کارواش‌ها، انواع پمپ باد و غیره نیز اشاره کرد. فروشگاه ویراصنعت تمامی ابزارآلات برقی با برندهای معتبر را در اختیار شما عزیزان قرار داده است تا بدون واسطه خریداری نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *