مقالات ویرا صنعت

روش‌های نگهداری از ابزار برقی

نکات مهم در نگهداری از ابزار برقی

بهترین روش‌های نگهداری از ابزار برقی کدام‌اند؟ چگونه می‌توانیم باعث افزایش طول عمر این دستگاه‌ها شویم؟ اگر به دنبال راهی کاربردی جهت نگهداری از ابزار برقی هستید تا انتهای این مقاله را مطالعه کنید.

 اگر وسیله‌ای به روش درست نگهداری شود، می‌توان از آن در مدت زمان بیشتری استفاده کرد. این جمله برای ابزارهای برقی هم صدق می‌کند. روش‌های نگهداری از ابزار برقی اگر به طور درست انجام شوند، طول ابزار برقی را زیاد می‌کنند.

 اگر نگاهی به زندگی امروز کنیم، تمامِ روزمرگی‌های ما با ابزارآلات برقی می‌گذرد. تلفن موبایل هم که بسیار پرمصرف است، باید به وسیله شارژر و توسط برق شارژ شود تا بتوان از آن استفاده کرد.

استفاده از ابزار برقی به روند زندگی ما سرعت می‌بخشد و باعث بهبودی کیفیت کار می‌شود؛ مانند مثال در گذشته برای شستن ظرف و لباس، مردم با دست این کار را می‌کردند؛ اما امروز استفاده از ماشین لباسشویی و ظرف‌شویی جایگزین شده است.

بدیهی است که ابزارآلات برقی با هر نوع ویژگی، از یک پیچیدگی و سیم پیچی‌های متبحرانه تشکیل شده‌اند. پس از قیمت بالایی هم برخوردار هستند. روش‌های نگهداری از ابزار برقی به شما این امکان را می‌دهد که از وسیله خود محافظت کنید تا در طولانی مدت بتوانید از آن استفاده کنید. با محافظت درست از دستگاه، هزینه‌ای که بابت خرید آن می‌دهید را می‌توانید با کار کشیدن درست از دستگاه در بیاورید و در کار خود به موفقیت مالی برسید.

 نکات مهم در نگهداری از ابزار برقی

 اگر به دنبال کاهش آسیب و استهلاک دستگاه خود هستید، باید شیوه مراقبت و نگهداری از آن را بدانید. نگهداری از ابزار برقی باعث افزایش طول عملکرد دستگاه شما می‌شود. برای این که دستگاه شما مدت زمان زیادی کار کند باید چند نکته را رعایت کنید:

 ابزارآلات را خشک کنید: رطوبت دشمن ابزار برقی است. در هر جایی که از وسیله برقی نگهداری می‌کنید، محیط را کاملا خشک و بدون رطوبت نگه دارید. رطوبت باعث زنگ زدگی و همچنین خسارت و آسیب به موتور دستگاه شما می‌شود. پس حتما توجه کنید که رطوبت از دستگاه دور باشد و خودتان هم بعد کار ابزار برقی را خشک نگه دارید.

 تمیز کردن ابزارآلات برقی: در هنگام کار با دستگاه امکان دارد آلودگی اعم از گرد و غبار و آب روغن و… وارد دستگاه شود. تمامی این‌ها باعث آسیب دستگاه شما می‌شود و خسارتی از جمله زنگ زدگی کند شدن کارکرد دستگاه آسیب به موتور و … را در پی دارد. شما موظف هستید بعد هر بار استفاده از ابزار برقی آن را تمیز کنید. تمیز کردن شرط نگهداری از ابزار برقی است. می‌توانید از پارچه‌های بدون پرز و تمیز استفاده کنید یا برای منافذ و در اینجا از کمپرسور هوا استفاده کنید.

دائما روغن کاری کنید: مقدار فلز که در ابزارآلات برقی به کار گرفته شده طوری است که می‌شود گفت: ابزارآلات برقی از فلز‌های گوناگون به وجود آمده است. این فلزها ناخودآگاه وقتی در مجاورت هوای آزاد قرار می‌گیرند با آن واکنش می‌دهند و اکسیده می‌شوند. اکسیده شدن نوعی زنگ زدن است که باعث می‌شود تمامی دستگاه مختل شود. شما با روغن کاری مداوم علاوه بر این که از اکسیده شدن و زنگ فلز جلوگیری می‌کنید، باعث روان شدن اعمالات دستگاه می‌شوید. این گونه دستگاه هم با کیفیت تر، با سرعت بیشتر کار می‌کند و هم از آسیب و استهلاک آن جلوگیری می‌شود.

 از باتری دستگاه محافظت کنید: باتری در هر دستگاهی که استفاده می‌شود، نقش منبع تغذیه دارد. در ابزارآلات برقی که با باتری کار می کنند، معمولاً به طور غیر مستقیم از برق استفاده می‌کنیم تا بتوانیم منبع تغذیه را شارژ کنیم. منبع یعنی باتری را توسط شارژر به برق وصل می‌کنیم تا شارژ شود. شما باید تمام از باتری و شارژر آن محافظت کنید. زمان دستگاه خودتان را به شارژر متصل کنید که باتری خالی شده باشد. شارژ شدن دستگاه باید به صورت مستمر صورت بگیرد یعنی باید کاملاً شارژ انجام شود، سپس از آن استفاده شود. در هنگامی که ابزار به شارژر متصل است، از آن استفاده نکنید چون باعث کاهش طول باتری دستگاه می‌شوید. به هیچ وجه باتری را خالی نگذارید. وقتی ابزاری به مدت طولانی شارژ نشود قابلیت باتری از دست می‌رود و به مرور به دستگاه آسیب می‌رساند.

 دفترچه راهنما را بخوانید: هنگامی که شما ابزار برقی را دریافت می‌کنید با یک دفترچه راهنما مواجه می‌شوید. این دفترچه طریقه استفاده از دستگاه، روش نگهداری از ابزار برقی، وسایل موجود در جعبه و … را در یک کاتالوگ روی کاغذ راهنما برای شما توضیح می‌دهد. اگر بتوانید با دقت دفترچه را بخوانید و به نکات آن عمل کنید طول دستگاه شما افزایش می‌یابد و استهلاک آن کم می‌شود.

 از دستگاه بیشتر از حد مجاز کار نکشید: هر دستگاه یک حجم معین برای کارکرد دارد. برای مثال بر روی لباسشویی مقدار وزنی که می‌تواند متحمل شود را ذکر کرده است. اگر شما بیش از آن اندازه و وزن عمل کنید، به دستگاه فشار وارد می‌کنید. موتور دستگاه دچار آسیب خواهد شد. پس به حجم و ظرفیت زمانی، در استفاده از دستگاه توجه کنید تا دستگاه شما به زودی خراب نشود.

 تعویض قطعات: امکان دارد در طول کارکرد دستگاه، یک قطعه آسیب ببیند و خراب شود. شما برای این‌ که این قطعه آسیب دیده به دیگر بخش‌های دستگاه شما آسیب وارد نکند، بهتر است برای نگهداری ابزار برقی آن قطعه را تعویض کنید. برای تعویض قطعات همیشه سعی کنید از یک جنس درجه یک استفاده کنید. جنس درجه یک شاید از سطح قیمت بالاتری برخوردار باشد، اما جلوی هزینه‌های اضافی را می‌گیرد. چرا که اگر در انتخاب نوع قطعه و کیفیت آن کوتاهی کنید همین قطعه امکان دارد به موتور دستگاه شما آسیب وارد کند و شما را وارد هزینه‌های نوسانی کند.

 ابزارآلاتی مانند تیغه، صفحه، مته و… باید هر چند وقت یک بار تعویض گردند. چون به مرور دچار استهلاک می‌شوند. پس باید مورد بررسی قرار بگیرند. سیم برق یکی از مواردی است که باید حتما چک شود. مبادا که دچار اتصالی شود. پیچ و مهره‌های دستگاه را هر چند وقت سفت کنید.

از محافظ استفاده کنید: برای استفاده از ابزارآلات برقی و نگهداری از آن مانند یخچال، تلویزیون و… بهتر از محافظ و ترانس استفاده کنید. ترانس نوسان برقی را می‌گیرد و به دستگاه شما آسیب کمتری وارد می‌شود.

شرکت‌های داخلی و خارجی دائماً در حال توسعه هستند. با پیشرفت تکنولوژی روز به روز تولید ابزارآلات برقی در سراسر دنیا افزایش می‌یابد. شما به عنوان یک خریدار باید بهترین نوع از ابزارآلات را خریداری کنید و در نگهداری از ابزار برقی کوشا باشید. در هنگام خرید حتما به برند دستگاه توجه کنید و دفترچه راهنما را مطالعه بفرمایید. با انجام روش‌های درست در نگهداری ابزار برقی با توجه به هزینه زیادی که پرداخت می‌کنید، طول دستگاه شما افزایش می یابد. فروشگاه ویرا صنعت دارای ابزارآلات برقی و شارژی با کیفیت از برندهای معتبر با بهترین قیمت و بدون واسطه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *