مقالات ویرا صنعت

تفاوت کارواش ذغالی با دینامی

تفاوت کارواش دینامی با ذغالی

در این مقاله تفاوت کارواش دینامی با ذغالی مورد بررسی قرار می گیرد. اخیرا ممکن است به فکر خرید یک کارواش شارژی خانگی مناسب بیفتید و با کمی پرس و جو متوجه حجم گسترده و مدل های مختلف کارواش ها شده باشید. کارواش ها دارای دسته بندی های مختلف هستند که می شود به ابعاد، قدرت موتور، نحوه نگهداری مدل های مختلف و… اشاره کرد. موتور ذغالی یا موتور دینامی که به آن القایی هم می گویند. دو مورد مهم هستن که باید به آن توجه کرد. در این قسمت تفاوت کارواش ذغالی یا دینامی را مورد بررسی قرار می دهیم، تا کاربر بتواند با توجه به نیاز خود کارواش خانگی خود را خریداری کند.

کارواش موتور دینامی چیست؟

کارواش دینامی دارای یک موتور دینامی می باشد، که این موتور باعث به حرکت در آوردن دستگاه می شود. نام دیگر موتور دینامی موتور القایی است. کارواش القایی یا دینامی به دو دسته تک فاز و سه فاز تقسیم می شود. معمولا کارواش دینامی جزو پر فروش ترین و پر استفاده ترین ابزار در بازار می باشد، و بیشتر کارواش خانگی ها از این موتور استفاده می کنند. درحقیقت اثر اصلی این موتور ها در بدنه موتور و استاتور آن ها می باشد. این موتور ه دارای یک محور چرخنده می باشند که آن روتور نام دارد. به دلیل شباهت زیاد روتور با ترانسفورماتور به صورت عامیانه به آن دینام نیز گفته می شود.

جریان الکتریسیته متناوب دستگاه می تواند با عبور از روی سیم پیج ها به جریان الکترو مغناطیسی تبدیل شود. موتور های القایی یا دینامی نسبت به موتورهای دیگر از قدرت و طول عمر بالاتری برخوردار می باشند. این نوع موتور ها از صدای کمتری در حین استفاده برخوردار هستند. موتور دینامی به خاطر اجزای تشکیل دهنده ای که دارد وزن سنگین تری دارد. این موتورها قدرت گشت آورد بالایی ایجاد می کنند. به‌طور کلی استفاده از این موتور می تواند برای کاربر مزیت های زیادی داشته باشد.

کارواش موتور ذغالی چیست؟

کارواش موتور ذغالی جریان الکتریکی را به سمت روتور ارسال می کند. عملکرد زغال ها به سه پارامتر اصلی مرتبط است : پارامتر های برقی، پارامترهای شیمیایی. پارامترهای مکانیکی. زغال های الکتریکی درون دستگاه یک وظیفه مهم را به عهده دارند. آنها روی یک استاتور قرار می گیرند، تا از رسیدن نیرو به روتور به بهترین نحو اطمینان پیدا کنند. آنها سویچینگ را بدون جرقه انجام می دهند. حلقه ها به صورت مداوم باکربن ها در تماس هستند. کارواش موتور های ذغالی کربنی دارای رسانایی بالایی هستند، که به دلیل قیمت مناسبی و حرارتی که در دستگاه هدایت می کنند مورد استفاده قرار می گیرند. زغال کربنی جریان الکتریکی مناسب را بین دوار و اجزای ثابت موتورتسهیل می کند. یکی از معایب کارواش موتور ذغالی کم آوردن در گشتاور های بالا می باشد. کارواش های ذغالی توان خروجی کمتری دارند.

تفاوت کارواش موتور دینامی با ذغالی

با توجه به ویژگی موتورهای دینامی و موتور ذغالی را با هم مقایسه می کنیم. درکارواش موتور های دینامی طول عمر کارواش شارژی نسبت به کارواش موتور ذغالی بیشتر بوده و از زغال کمتری استفاده می کند. اما در عوض تعمیر و نگهداری ازکارواش موتور ذغالی به نسبت کارواش موتور دینامی راحت تر است. کارواش ذغالی نسبت به کارواش دینامی ارزان‌تر بوده و از وزن سبک تری برخوردار می باشد. صدای کارواش دینامی کمتر از کارواش ذغالی است. از دیگر ویژگی هایی که برای کارواش شارژی بسیار مهم است زمان استفاده از آن می باشد. زمان استفاده مکرر از موتور دینامی بیشتر بوده و موتور ذغالی کمتر از موتور دینامی کارایی دارد. در جدول پایینی به‌صورت شفاف مقایسه شده است.

معایب و مزایا کارواش موتور دینامی:

  • مزایای کارواش موتور دینامی عبارت است از: طول عمر بیشتر- نیاز به تعویض ذغال کمتر- صدای کمتر- استهلاک کمتر
  • معایب کارواش موتور دینامی عبارت است از: قیمت بالا- تعمیر و نگهداری سخت تر- وزن سنگین تر

معایب و مزایا کارواش موتور ذغالی:

  • مزایای کارواش موتور دینامی عبارت است از: قیمت کمتر- تعمیر و نگهداری آسان- وزن سبک
  • معایب کارواش موتوری ذغالی عبارت است از: طول عمر کمتر- استفاده از ذغالی بیشتر- صدای زیاد- استهلاک بالا

مزایا و معایب کارواش موتوری ذعالی یا دینامی با توجه به مقایسه یک دیگر ذکر شده است.

 

جدول مقایسه موتورها

کدام موتور کارواش ارزش خرید بیشتری دارد؟

با توجه به مقایسه این دو موتور و نسبت ارزش خرید آن ویژگی های کارواش موتور دینامی بیشتر بوده و از ارزش خرید بالاتری به نسبت کارواش موتور ذغالی دارد، اما باید این رو هم در نظر داشته باشید که قیمت کارواش موتور ذغالی کمتر از کارواش موتور دینامی می باشد، و نگهداری و تعمیرات آن آسان تر خواهد بود. شما عزیزان باید نیاز خود را بدانید و محصول مورد نظر را با نیاز های خود مقایسه کنید. سایت ویرا صنعت با توجه به مقایسه این دو، کارواش دینامی را به شما عزیزان پیشنهاد می کند. شما می توانید با توجه به نیاز خود از ابزار دستی و محصولات دیگر با کیفیت بالا، مطابق نیاز خود از سایت ما خرید کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *